lördag den 12 april - Dag 6

Nu är vi inne på dag 6 här på Bond avdelningen i Linköping. 

Det har varit en fartfylld vecka, mycket som hänt och mycket att ta in. Har varit en mycket jobbig vecka. Mycket känslor att handskas med. 

Personelen kom in förut och informerade om Supersnöret. "Supersnöret - ett positivt och viktigt stöd till barn och ungdomar med cancer". Man får en pärla för varje sak man går igenom, från start till slut. En kul idé som barnen ser på ett lekfullt sett hur jävla duktiga dom varit! Verkligen tummen upp på detta 😊👍
Colin har under dessa 6 dagar fått 31 pärlor. Då kan ni ju förstå  att han fått genomgå en hel del den här korta tiden. 

Idag har han varit pigg, första gången på veckan som han har öppnat upp ögonen helt och faktiskt skrattat och varit mer lik sig själv. Den där lilla glada och härliga killen. Varje framsteg han gör så värmer det i bröstet på mig. Blir så fruktansvärt stolt att han orkar kriga på ❤ tredje dagen med cellgifterna och han hade svarat jätte bra på cytostatikan.

Jag skickade iväg sambon idag till en frisör, så han kunde bli av med kaluffset han tjatat om länge att bli av med. Han får det som en liten försenad födelsedag present. ☺
Under tiden han var iväg fick vi besök av min mamma och min farmor. Alltså Colins mormor och gammelfarmor ❤

Här ligger lill-killen och kollar på favorit programmet babblarna 💜 Ikväll kommer hans farfar och hälsar på. 



Kram Colins mamma Natalie 

7 kommentarer
Hilda

❤️❤️

Svar:
Hus, barnskratt och cancer

Amanda P

Kommer följa denna blogg, tänker på er varje dag. Även om vi inte känner varandra på det sätter. Gör så ont i mitt mamma hjärta. Svårt att ta in det ni går igenom . ❤️

Svar: Du är så välkommen att följa våran resa ❤ Nu tar vi en dag i taget. Tack för din omtanke ❤
Hus, barnskratt och cancer

Patricia

Kommer att följa er! Vi tänker på er! Bra kämpa Colin 💙💙 Du är en riktigt kämpe 💙💙. Kram till er .

Svar: Ja, han är allt en liten krigare 💜 Kram Patricia
Hus, barnskratt och cancer

Caroline Johansen

Vilken oerhörd smärta ni tvingas gå igenom. Jag känner inte dig men vi gick i samma skola på gymnasiet och jag blev så berörd av detta. Kommer följa er resa och Colins tillfrisknande! Vår bebis har varit ganska mycket på sjukhus men inte alls i närheten av vad ni behöver gå igenom. Men en del av oron och smärtan kan jag förstå, men självklart inte så mycket som ni tvingas genomlida. Hoppas du förstår vad jag menar. Många kramar

Svar: Men hej! Vad kul att du hitta hit. (förstå mig rätt😌) Du är så välkommen att följa hans resa 💕 Sjukhus är aldrig roligt att vara på oavsett orsak. Vill du dela med dig av din historia? kram kram
Hus, barnskratt och cancer

Sofia. T

Jag tänker väldigt mycket på er. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur ni mår. Men ni har en liten Colin som är en riktig kämpe ❤️ Jag vill gärna följa eran och lilla snuttens resa, all kärlek och många styrkekramar till er alla ❤️❤️❤️

Svar: Dessa två dagar har lilla krigaren varit mer lik sig själv så då har man som förälder också mått bättre. 💕 Men resan är inte slut än, den kommer bli tuff. Du är så välkommen ❤
Hus, barnskratt och cancer

Anne-Charlotte

Hej, jag läser om er och såg din blogg på Blogg.se min dotter har också gått igenom leukemi och varit på BOND i Linköping. Det har gått bra för henne och även om behahandlingen är lång och svår så ska det gå bra. En dag i taget och min blogg under rubriken cancer kan du läsa om Elins långa resa. Hälsa alla från oss på dagvården, de är grymma och all kärlek till er. Kram Lotta

Svar: Men hej! Nu vet jag vad min kvälls läsning ska bli 👋 Det ska jag absolut göra. Dom är helt fantastiska här 💕🏥 skönt att höra att allt gick vägen. Tack ❤
Hus, barnskratt och cancer

Gammelfarmor

Så härligt att se att han/ni kunde komma ut en liten stund ,,,och att han nu klarar av att vara utan dessa slangar ....❤️❤️❤️Ses på torsdag 👍🏼🤗

Svar: Ja. Det var riktigt skönt! ❤ det ser jag fram emot ❤
Hus, barnskratt och cancer